Julinspirerat

Dagens make-up ° 2012-12-04
HEJ ALLA MINA FANTASTISKA FANZ! 
 
Jag fick höra att det vore trevligt med lite olika julsminkningar här på bloggisen. Så imorse lyxade jag till det lite extra. Jag kommer komma med minst en till julsminkning senare också. 
 
Det här är vad jag kom fram till idag. Egentligen ville jag ha ljust turkost och guldigt, men den turkosa färgen syns tyvärr inte så bra. Så det blev mest lite skimrigt och lite guldigt. Med låååånga lösögonfransar och jätterosiga skimriga kinder och neutrala men glansiga läppar. Då är du sådär lite lagom festlig om du inte känner för att spöka ut dig alltför mycket inför jobbiga frågsamma släktingar. 
 
Helheten: lagom glammigt och glänsande fint.
 
Ögonskuggan: jag använde mig av en vit kajal som primer, för att få fram de ljusa färgerna på bästa sätt. Vitt med en touch av turkost (för att få fram ~*den vintriga kylan*~) mitt på ögonlocket. Guldigt (för att få fram ~*den juliga värmen*~) i globlinjen. Väldigt enkelt. 
 
 
Lite skimrig ljusbrun skugga längs undre franskanten för att få fram intensitet, så att ögonen inte bara försvinner in bland de långa fransarna. Addera gärna lite vit kajal längs vattenlinjen för att få fram kontrast. 
 
Kinder: mycket rosa! Så du får sådär "pigga" kinder som man bara vill klämma i. Jag använde mig av en krämrouge, för att de håller lite längre under dagen och ger ett mer framgående rosigt resultat. Jag använde också en highlighter längs kindbenet så man verkligen är sådär fantastiskt ~*glowing*~. Ett neutralt läppstift med ett glansigt läppglans på och du är klar! 
 



Kommentarer
Postat av: Sara

Riktigt snyggt! Älskar färgerna på ögonen!

2012-12-04 @ 21:30:57
URL: http://theashionbakery.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback